Välkommen till Långängarnas naturreservat, Sandviken 24/9 – 2/10!

Lördagen den 24 sept kl 10.00 till och med söndag den 2 oktober kl 15.00.
Vi uppmärksammar svampar, mossor och en del annat i naturen.

Det kommer att vara förberett genom uppsättning av foton, texter och pinnar för att du ska få se vad vi hittat  just nu. Allt finns på plats fram till kl 15.00 den 2 oktober.

På helgerna finns några från oss i skogsgruppen iklädda reflexvästar på plats mellan kl 10-15.
Vardagar besöker någon leden för att kolla att allt är som det ska.

I år finns en utskrift av ett A4-ark med vackra foton av tio arter som du kan ta med dig på din vandring.
Arket får du gärna ta med dig hem efter promenaden.
Lasse Johansson har fotat och sonen Fredrik har sammanställt det i mina ögon väldigt tilltalande arket. Se Långängarna Artark.

Den 24 sept leder Laila Bissman en svampvandring från kl 12 till cirka kl 14 för max 8 deltagare. Anmälan tas upp från kl 10 på plats i skogen intill reservatstavlan.

Om vädret tillåter kommer fågel- och fotoentusiasterna Lasse och Lennart Pettersson att under helgdagarna visa och erbjuda sina tavlor till försäljning.

Sprid gärna ovanstående information om skogsveckan till flera.

Lotta Delin

GÄBS | Naturskyddsföreningen | Studiefrämjandet