Cykelmanifestation för klimatet

Vårt initiativ i klimatgruppen med en cykelmanifestation 3 juni uppmärksamades av Arbetarbladet. Det är kul!

Några citat från tidningen:

Trots löften om klimatsatsningar har lite hänt i Sandviken. Nu tar klimatgruppen till cykeln för att visa att engagemanget finns, och för att sätta press på politikerna.

– Vi vill se resultat, säger Agneta Riswall, medlem i klimatgruppen.

Kritiken från klimatgruppen handlar till stor del om att kommunens klimat- och energiplan hittills inte lett till några specifika åtgärder. Gruppen har lämnat flera medborgarförslag och deltar regelbundet på kommunfullmäktiges möten.

De vill bland annat ha bättre cykelbanor, billigare kollektivtrafik och tydligare satsningar på hållbarhet.

Anne Sjödin, Arbetarbladet

Bli medlem i Sveriges största miljöorganisation

Var med i kampen för en friskare natur och starkare miljöpolitik. Du får den prisbelönta tidningen Sveriges Natur fem gånger om året.

Bli medlem i dag

Relaterat innehåll