Sandvikens största klädbytardagen

Klädbytardagen anordnades för åttonde året i rad av Naturskyddsföreningen, och i Sandviken var det tredje gången Naturskyddsföreningen Sandviken anordnade en klädbytardag. I år hade vi den största Klädbytardagen någonsin i Sandviken!

Klädbytardagen var på Musikverket vid Kulturcentrum och redan från kl. 10.30 (inlämningen började egentligen först 11.00) började deltagare komma in och lämna sina plagg. Under morgonen kom ungefär 90 personer och lämnade 600 plagg. Volontärer från Naturskyddsföreningen Sandviken och Studiefrämjandet organiserade kläderna under hela förmiddagen för att förbereda bytet på eftermiddagen.

Dörrarna till Musikverket öppnades igen efter lunch och då kom deltagarna tillbaka för att byta sina klädbytesbiljetter mot sina nya plagg. Hela dagen var full fart med många glada och nöjda klädbytare.

De plagg som blev kvar donerade vi till Ånyo i Sandviken och till Schönbergskyrkans second hand i Österfärnebo.