”Miljö, Hälsa och Klädbytardag. Inspiration för Hållbarhet”.

Den 5 oktober har Naturskyddsföreningen i Sandviken ett evenemang på Folkets hus.

Det blir bland annat två olika föreläsningar, klädbytardag och lokala föreningar och företagare som visar hur de arbetar för ett mer hållbart samhälle.

Schema för dagen:

10:00 – 11:00
Inlämning av kläder till klädbytardag. OBS 10 klädesplagg per inlämnare. Hela och rena kläder!
11:00 – 15:00
Dörrarna öppnas för att träffa lokala företagare, föreningar och nätverk inom miljö, hälsa och hållbarhet.
11:15 – 12:15
Föreläsning David Bennett: ”OMSTÄLLNING TILL YTTRE OCH INRE HÅLLBARHET”
12:30 – 14:00
Klädbytet
14:00 – 15:00
Föreläsning Lisette Therner: ”HÄLSA & INRE UTVECKLING”

Några av de företag och organisationer som visar upp sig:

Ekoringen

Fridays for future

Leader Gästrikebygden

Katrin Bejmar med återbruk

Lilla Ei

Active Brands, elcyklar

Frirum, holistisk hälsa

Fritidsbanken

mfl

Dessutom underhåller elever från Västerbergs folkhögskolas musiklinje under dagen.

Hjärtligt välkommen!         Allt är gratis och det kommer att finns möjlighet att köpa enkel förtäring.